niedziela, 26 stycznia 2014

Polskie keczupy smakowe!

Ostatnio u siebie na kanale YouTube, zgłaszałem moje "uwagi" do kwestii sporu "wędzalniczego". Przy okazji, przyznałem się wprost, że mam dość wielką d*pę, bo lubię solidnie zjeść, więc myślę, że jest to dobre preludium do dzisiejszego tematu.

Nie od dziś mówią o mnie w domu "pomidorowy Janek", bo uwielbiam wszystko co jest w bliższej lub dalszej formie od tego czerwonego "przyjemniaczka". Dlatego też często rosół u mnie zmienia się w pomidorową czy gołe kanapki w mocno czerwone. Jak przy zupnej sprawie to raczej przecier pomidorowy wchodzi w grę, tak przy kanapeczkach to już keczup czy jak kto woli ketchup, szczególnie w zimie kiedy normalne pomidory ze sklepów za bardzo "nie przemawiają" do mojego żołądka...

Przez długi czas szukałem w Polsce keczupów smakowych. Było to swego czasu nie lada wyzwaniem, bo nie dość, że większość jest mocno "octowana", to jeszcze doprawiana benzoesanem sodu na potęgę, dlatego też trzymałem się kurczowo Heinza, ale miałem pewne wspomnienie z dzieciństwa, ale o tym za chwilę...

Moje kubki smakowe po drodze spotkały się ze specjałami firmy czeskiej Kand. Szczerze? Nie widziałem tych produktów u nas nad czym ubolewam do tej pory! Nie stwierdzę czym jest to spowodowane, ale na pewno wiem co mnie w nich urzeka - po pierwsze to psują się dość szybko, co jest wytłumaczalne raczej niewyczuwalnym wspomnianym wyżej octem, który solidnie konserwuje takie rzeczy - po prostu spróbujcie na raz po sobie np. Heinza i Kanda - skok jest o co najmniej jedną galaktykę!

Po drugie, tutaj jest ogromne punktowanie - keczupy Kanda są smakowe!
Jakie przykładowo? Patrzcie niżej (ze strony WWW producenta):

(ten jest bardzo w moim guście)



No i do niedawna nie miałem za bardzo alternatywy w smakach "keczupiarskich", a kraj "Ahoj'ów" był dość blisko, ale nie za przysłowiową "miedzą" i aż tu nagle...

Pamiętacie keczup Włocławek?
Ostatnio było trochę "rumoru" w sprawie jego przejęcia przez firmę Agros Nova, właściciela między innymi marki soków Fortuna (ech, gdzie ten smak soków pomidorowych z dawnych lat?).
Jednak Włocławkowi chyba to na dobre wyszło, bo "odkryłem" już dwa nowe keczupy smakowe u nich, czyli z ziołami oraz... cebulowo-czosnkowy. Obydwa zadowoliły moje podniebienie.

Gdzie je znaleźć?
W Krakowie udało mi się to w Auchan. Obydwie etykiety są bardzo podobne. Poniżej macie zdjęcie jednego z nich:
(źródło: mój telefon)

Zatem co polecam?
Opuścić jak najszybciej domowe pielesze by sprawdzić czy też uważacie, że warto im dać szansę na częstsze goszczenie w Waszej lodówce :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Blog Archive

Szukaj na tym blogu